Hoogtepunten van de Growth Summit 2019 van Align Technology

Groei - en de paradigmaverschuiving
"Tomorrow belongs to those who can hear it coming" - David Bowie

Het is een nieuwe wereld in tandheelkunde die wordt aangestuurd door veranderende verwachtingen van de patiënt en technologische vooruitgang die een revolutie teweegbrengt in de richting van esthetische en uitgebreide behandelingen. De buy-in voor dit nieuwe tijdperk is een bepalende stapverandering voor praktijken met 'wereldwijze' consumenten door sociale media, reality-tv en andere vormen van invloed van gelijkgestemden. Het gaat erom 'dapper' te zijn en mogelijk verder te kijken dan je comfort zone om veranderingen in grote stappen te maken in deze 'nieuwe wereld' om voorop te lopen en praktijkgroei te bereiken.

Kijken naar inspiratie van wereldklasse van zowel binnen als buiten de tandheelkunde is de sleutel die tandartsen ondersteunt bij het uitdagen van de status quo en het navigeren door dit tijdperk van baanbrekende technologie en een overvloed aan consumentencommunicatie die misschien wel buiten de directe ervaring ligt.   

Op de Growth Summit 2019 van Align Technology in Berlijn was Ken Hughes, toonaangevend analist en psycholoog voor consumenten- en klantgedrag, duidelijk over de noodzaak voor deelnemers om buiten 'de norm' te denken en hij benadrukte dat praktijken uitzonderlijk moeten zijn en dat het bekend staan als zodanig is wat hen 'overwinnaar of slachtoffer' maakt.

Hughes was een van de vele sprekers van de Growth Summit die de deelnemers adviseerde dat authenticiteit en het gebruik van verhalen essentieel zijn om contact te maken met de consument. De bekroonde tandarts van Londen, dr. Rhona Eskander, die uitlegde dat haar werk nu voor 90% uit Invisalign-behandelingen bestaat, toonde voorbeelden van hoe SmileView haar in staat stelt boeiende selfies te maken van de reacties van patiënten op voorspelde resultaten. "Ze zijn binnen enkele minuten overtuigd", zei ze.

Julius van de Laar, lid van de winnende presidentiële campagnes van Barack Obama in 2008 en 2012, sprak ook op de Growth Summit. Hij gaf aan dat ondernemers zouden moeten vragen: "Waarom ik? Waarom nu?" "Wat je ook doet, zonder authenticiteit werkt niets", drong hij aan.

Op de Growth Summit werden casestudies en voorbeelden van 'Winnende strategieën en authentieke boodschappen die uw publiek zullen mobiliseren' gepresenteerd door keynotesprekers uit verschillende Europese landen. Onder de praktische oplossingen leerden de deelnemers hoe ze een verhaallijn van 30 seconden konden creëren om de verbeelding van de consument op digitale platforms te prikkelen.

Terwijl baanbrekende digitale technologieën een culturele transformatie betekenen in de manier waarop communicatie wordt gepland en verspreid als praktijken groei willen bewerkstelligen, was de noodzaak voor tandartsen om alle voordelen van technologie te integreren en compleet digitale praktijken te worden een kernthema van de top. Breakout-sessies op de Growth Summit boden deelnemers de ondersteuning en aanmoediging die nodig waren om de volledige mogelijkheden van de iTero-scanner, SmileView en ClinCheck in te zetten om een optimale digitale praktijk te creëren.

Dr. Bertalan Meskó, thoughtleader op het gebied van baanbrekende medische technologieën, legde uit dat hoewel technologische vooruitgang de broodnodige hulpmiddelen voor vooruitgang biedt, de houding van de tandarts ten opzichte van verandering cruciaal is. "Wij [tandartsen] zijn de bottleneck. Technologie zal met een transformationeel tempo evolueren, maar de manier waarop we het omarmen, is waar het om gaat", zei hij.

Align Technology bevestigde opnieuw de missie om met tandartsen samen te werken om groei in deze 'nieuwe wereld' mogelijk te maken en om voortdurende innovatie te bieden, zodat het beroep de patiëntervaring kan blijven verbeteren en zich kan blijven ontwikkelen om gelijke tred te houden met de veranderende dynamiek van de markt.

Evolueren middenin dit baanbrekende technologische tijdperk is de grootste uitdaging waarmee de tandheelkundige beroepsgroep ooit is geconfronteerd. Sociale media, reality-tv en de gerelateerde gesprekken met vakgenoten hebben de vraag naar de 'perfecte' glimlach aangewakkerd, waarbij onderzoek de verstrekkende voordelen ervan blijft valideren, waaronder de effecten op iemands geloofssysteem en de kwaliteit van leven in andere kerngebieden.

Het is een oproep tot actie als geen ander. Voor tandartsen is de vraag hoe ze kunnen evolueren, hun praktijk transformeren in een digitale eenheid en een merk met persoonlijkheid creëren die zich uitstrekt via optimale platforms, evenals persoonlijke interactie om hun passie te definiëren en erover te vertellen.

Bent u er klaar voor om uw praktijk en de ervaring van uw patiënten te transformeren? 


Doe met ons mee