Relevant blijven in een digitale wereld

Naarmate de wereldwijde connectiviteit toeneemt, gaan generatieverschuivingen een belangrijker rol spelen bij het bepalen van gedrag dan sociaal-economische verschillen. Als generatie die in het digitale tijdperk is opgegroeid, kan Gen Z invloed uitoefenen op een schaal waarvan eerdere generaties nooit hebben durven dromen.

In jaren is het verschil tussen millennials en generatie Z misschien klein, de kloof tussen deze groepen is enorm. Directheid is de sleutel in een tijdperk waarin het klanttraject nog nooit zo complex is geweest. Alles is nu beschikbaar met één druk op de knop, en die knop is zelden verder weg dan
een armlengte afstand op een mobiel apparaat. Hoe blijf je een generatie voor die altijd als eerste lijkt te zijn aangekomen? Hoe trek je de aandacht van iemand van Gen Z wiens wereld net zo fysiek als digitaal is, ook wel bekend als fygitaal en hoe houd je deze aandacht vast?

In deze fygitale wereld is het belangrijk ervoor te zorgen dat u in beide dimensies relevant bent voor consumenten. U moet hun verwachtingen overtreffen en ze, elke keer dat ze de praktijk binnenkomen, blij maken en stimuleren. Het is van essentieel belang om een praktijk op te bouwen die zowel uitstekende klinische zorg als buitengewone ervaringen biedt, en dat in balans. Een patiënt omringen met technologie die zowel indrukwekkend als functioneel is, is essentieel om patiënten vast te houden die voortdurend op zoek zijn naar het beste alternatief.

Uw patiënten betrokken houden is net zo belangrijk als het aantrekken van nieuwe. Gen Z heeft de wereld binnen handbereik; als individuen bellen ze niet om een afspraak te maken of om te wachten tot iemand binnen een paar dagen reageert - ze willen dat alles in een oogwenk gebeurt. Als u een patiënt te lang aan zijn lot overlaat, gaat hij of zij naar iemand anders die nu klaar staat om te helpen.

Even snel bladeren door socialemediasites zoals Instagram laat zien dat ervaringen nodig zijn die kunnen worden gedeeld. Of uw patiënten nu online gaan delen of niet, u wilt bij hen een blijvende indruk achterlaten die ze kunnen delen met hun vrienden. Wat biedt uw praktijk waardoor een patiënt enthousiast wordt om zijn of haar ervaring met de wereld te delen?

Het is onrealistisch om elke patiënt een individuele ervaring te bieden, maar het is iets dat patiënten beginnen te verwachten. Gen Z verwacht dat alles om hen draait, dus het is daarom cruciaal om in ieder geval de illusie te wekken dat dit het geval is.

De SmileView-app is een uitstekend voorbeeld van hoe technologie een patiënt kan boeien en prikkelen voordat ze zelfs maar in de stoel gaan zitten. SmileView is een mobiele, webgebaseerde tool waarmee consumenten een selfie kunnen maken en kunnen visualiseren hoe hun glimlach eruitziet na een behandeling. De interesse van een patiënt wekken voordat ze in de stoel gaan zitten, prikkelt hen niet alleen met het vooruitzicht van hoe hun glimlach eruit zou kunnen zien, maar minimaliseert ook de tijd in de stoel om de patiënt de behandeling te 'verkopen' - het moeilijke deel is al gedaan, ze kunnen de resultaten zien en ze willen het.

Als u meer wilt weten, kunt u de SmileView-app zelf uitproberen hier beschikbaar.

Bent u er klaar voor om uw praktijk en de ervaring van uw patiënten te transformeren?  


Doe met ons mee