Aanpassen om te winnen in een transformationeel tijdperk

Het consumentenlandschap maakt een periode van snelle en transformatieve veranderingen door - en patiënten vormen hierop geen uitzondering. Met deze verschuiving is het woord 'ervaring' onvoorstelbaar versterkt.

Op de Align Technology Growth Summit 2019 in Berlijn vertelde Ken Hughes, toonaangevend analist en psycholoog voor consumenten- en klantgedrag, deelnemers dat ze, om groei te realiseren in dit futuristische tijdperk, “Een weg voor zichzelf moeten banen in 'onze wereld' om niet achter te blijven in 'mijn wereld', of erger nog, 'de wereld'.”

Hughes daagde de deelnemers uit om te vragen: "Heb ik voor 95% een fysiek bedrijf? Behandel ik mijn werk gewoon als transacties?”

"Een van uw sterkste troeven", zei hij, "die hoogstwaarschijnlijk voornamelijk onbenut is gebleven, is het vermogen om zaken te stimuleren door gesprekken met de omgeving tot leven te brengen; vanaf het moment dat patiënten uw praktijk verlaten. U moet deel uitmaken van hun wereld. Als niemand het over u heeft, bestaat uw bedrijf dan wel?”

Hughes zei: “Het gaat nu om een volledige verbinding met de consument buiten de behandelkamer.”

Dus de race om relevantie is begonnen. Aan de hand van voorbeelden van collega's die grote veranderingen hebben doorgevoerd in hun zakelijke proposities en communicatiestrategieën, moedigde Hughes de deelnemers aan om buiten de tandheelkundige wereld te kijken om hun denken in deze 'fygitale' wereld te veranderen.

En de dingen zullen blijven veranderen, waarschuwde Hughes, op basis van het concept dat je harder moet duwen tegen de neerwaartse krachten van natuurlijke verandering om de 'opwaartse duw' van toegepaste verandering te bereiken om zaken te laten groeien in dit nieuwe tijdperk.

Een hele generatie gebruikt inmiddels Google Maps en Uber. Maar verslaafd aan een smartphone-app of niet, elke generatie is omringd door digitale technologie. Het is aan de tandarts om deze te gebruiken "om ze te verrassen en te verheugen", zei Hughes.

Door buiten de gebaande paden te denken, zijn voorbeelden van bedrijven die niet slagen in het leggen van contact ook nuttig. Hughes zei dat veel bedrijven, waaronder bekende namen, er nog steeds niet in slagen om relevante en boeiende verhalen voor consumenten te creëren. Als adverteerder op YouTube moet uw boodschap binnen 30 seconden overkomen om effectief te zijn. Hughes gaf aan: "Wees niet de adverteerder wiens advertenties worden overgeslagen." Of de communicator wiens berichten worden overgeslagen.

Dit is een denkproces dat van toepassing is op elke vorm van dialoog. Verhalen vertellen is een kunst die essentieel is om bedrijfsgroei te stimuleren. 'Luister' naar sociale media om de gespreksstijl te begrijpen en definieer vervolgens 'persoonlijkheid' van de praktijk. Tandartsen zouden moeten vragen: “Is mijn verhaal authentiek?”

Hughes nodigde deelnemers uit om McDonalds en KFC versus het straatvoedselmodel te overwegen. Vraag uzelf af: "Wat heb ik vandaag gedaan om me te onderscheiden? Hoe breng ik mijn verhaal tot leven?", zei Hughes. Introduceer selfies en andere gepersonaliseerde communicatie in uw dagelijkse werk en plaats ze op de apps die waarschijnlijk bij patiënten en een breder publiek van potentiële consumenten zullen aanslaan.

Het zijn dus slim denkende tandartsen die een complete boeiende en adaptieve strategie definiëren die toekomstige groei zal realiseren. Dit zijn de tandartsen die de overwinnaars in plaats van slachtoffers zullen zijn in dit opwindende maar uitdagende nieuwe tijdperk.

Bent u er klaar voor om uw praktijk en de ervaring van uw patiënten te transformeren?  


Doe met ons mee